Importanta respiratiei in travaliu

breath

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Atleții înțeleg importanța prezenței oxigenului în corpul lor pentru a-și alimenta mușchii.

 Alergătorii de cursă lungă își antrenează plămânii la fel de mult ca și corpul pentru a-și îmbunătăți rezistența.

In cadrul antrenamentelor, cursurilor exerciții, instructorul va încuraja respirația pe contracția musculară. Întreaga temelie a yoga se bazează pe respirația concentrata (focusata).

Daca am fi atleți, experiența de o viață ne-ar permite să dezvoltăm o relație cu respirația, în special cea de genul yoga. Conceptul de respirație în travaliu nu se îndepărtează de respirația necesară în toate celelalte activități fizice: concentrată, ritmică și modelată.

Practicarea, studierea și înțelegerea mai multor tehnici de respirație pentru travaliu în timpul sarcinii s-au dovedit a fi cel mai important instrument pe care femeile îl au pe parcursul travaliului și al nasterii.

Este important să înțelegeți că, în timpul travaliului, nevoile femeii ar putea fi foarte diferite de ceea ce ea a anticipat.

Există multe tipuri de tehnici de respirație care pot fi studiate în vederea pregătirii pentru travaliu.

Odată ce vine ziua cea mare, una, mai multe sau niciuna dintre aceste tehnici se poate dovedi benefică pentru mama în travaliu.

Cand spunem respirație modelată ne referim la acțiunea de respirație la orice număr de rate și adâncimi posibile.

În timp ce unele femei preferă o respirație profundă, concentrată care umple diafragma, altele preferă respirația ușoară, umplând doar pieptul. Utilizarea respirației pentru a vă concentra pe fiecare contracție va ușura durerea, disconfortul și anxietatea în timp ce nașterea progresează. Dacă mama își poate concentra atenția și energia asupra respirației ei, ea nu numai că iși va oxigena copilul și corpul, dar va putea să-și mute atenția departe de durerea travaliului.

Marie F. Mongan subliniază importanța respirației în travaliu în cartea Hypnobirthing-The Mongan Method.

Respirația lentă (respirația pe val uterin) se poate face pe tot parcursul sarcinii în scopuri de relaxare și în timpul contracțiilor. Ea presupune  că mama să își imagineze un balon interior umplându-se în timp ce respiră ușor prin nas pentru cât mai mult timp poate și apoi expirând prin nas să direcționeze energia respirației jos în timp ce își imaginează balonul cum se desumfla ușor. Respirația J (respirația de naștere) poate fi practicată pe toaletă, inspirând profund și expirând prin interior și în afară prin nas. Mama inspiră scurt și adânc,  si expiră energia prin spatele copilului și afară prin vagin. Ideea este de a folosi și mușchii abdomenului în timpul respirației în timp ce direcționezi energia respirației pentru a respira copilul în jos și în afară.

Formarea unei rutine impreuna cu celelalte tehnici si filosofia programului Hypnobirthing ajuta la obtinerea nasterii fara durere si unei experiente implinitoare a nasterii.

maxresdefault

Chiar dacă este destinată etapelor de împingere, respirația J este foarte relaxantă, multe mame preferând-o pe tot parcursul travaliului. Respirația în spatele copilului întărește legătura mamă copil și se poate simți ca și o comunicare cu copilul în procesul de naștere.

Cursurile de yoga prenatală pot fi benefice pentru unele mame, deoarece respirația abdominală profundă este practicată de fiecare dată. Mamele sunt încurajate să respire profund prin nas și să expire pe gură pentru a-și răci corpul. O gură relaxată și buzele moi sunt importante deoarece se spune că imită cervixul. Strângerea maxilarului și a buzelor pot împiedica cervixul și perineul să se relaxeze pentru dilatare. O metodă care se zice că diminuează durerea pe contracție și ajută și la dilatarea cervixului presupune că mama să facă un zgomot pe expirație sau așa numitele buze de cal. Este destul de amuzant și pentru mama și pentru cei din jur, însă femeile care au trecut peste rușine afirmă că au simțit că vibrația aceasta a buzelor le-a ajutat să se relaxeze.

Nu este ușor să-ți faci buzele să vibreze așa, încearcă asta în sarcina și de ce nu, amuză-te cu cei de lângă tine!

Respirația Lamaze s-a concentrat pe numărarea respirației într-un minut și durata fiecărei respirații a fost importantă (două respirații scurte, o respirație mai lungă sau un hee-hee-hoooo). Concentrarea este mai puțin rigidă în metodă Lamaze, iar respirația este mai concentrată asupra respirației conștiente (modelate). La începutul travaliului, respirația poate fi adâncă și lentă și se poate transformă în respirație superficială și rapidă pe măsură ce progresează.

Găsirea unui ritm în fiecare etapă a travaliului nu numai că va menține atenția mamei concentrată în timpul fiecărei contracții, dar va permite și celor care o susțin să învețe fiecare ritm și să recunoască când vine o contracție. Ritmul se va schimbă pe tot parcursul travaliului și rutinele care sunt benefice la începutul travaliului pot deveni o piedică în timpul unei alte etape.  De exemplu într-un travaliu de 40 de ore, ritmul respirației se poate schimba de mai multe ori. Mamele care au folosit metoda declara că singurul lucru care a rămas constant in travaliu a fost respirația profundă.

Tehnica potrivită de respirație în timpul travaliului este cea cu care te simți bine. Respirația este o strategie de coping care nu-i poate fi luată unei mame la naștere. Înainte de fiecare decizie în urma unei sugestii, respirația profundă înainte de a răspunde ajută. Pe tot parcursul sarcinii și travaliului, respirația profundă liniștește corpul, mintea și sufletul, fiind un companion de încredere mereu la îndemână femeii care naște. Prin respirație, oricare simți tu că ți se potrivește, poți călători cu încredere cu fiecare contracție de-a lungul valului uterin.

Respirația poate permite  mamei să-și internalizeze și să-și concentreze energia asupra aducerii copilului în siguranță pe lume, indiferent de cât de multe distrageri sunt în jurul ei.

Respirația în travaliu este un factor major în nașterea fără durere și fără medicație.

patterned_breathing.jpg

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s